Do Boloni, přes Florencii a zpátky z Pisy

foto: autorka

1 591

Nemusí být vždy pravidlem, že letíte do jednoho města a z toho samého se také pak vracíte domů. Buďte při plánování cesty kreativní a spojte leteckou dopravu i s autobusovou, vlakovou nebo jakoukoliv jinou a objevte mnohem víc.

Reklamy

Chtěli jsme využít levných letenek do Boloni, ale věděli jsme, že v okolí toho je k vidění mnohem více a je škoda jet vyloženě jen tam. Při průzkumu jsem našla ještě levnější zpáteční letenku z Pisy a bylo vyhráno. Teď jen jak se dostat z Boloni do Pisy a co vidět dalšího?

Náš itinerář vypadal takto:
úterý, středa – Pisa
čtvrtek ráno – odlet z Pisy do Vídně

Reklamy

Zdá se to celkem komplikované, ale musím říct, že jsme počet dnů odhadli skoro dokonale a vše jsme hezky stihli. Podívali jsme se na co jsme se chtěli podívat a vyloženě jsme se nenudili. Samozřejmě, že pokud chcete ve Florencii projít všechny galerie nebo v Pise vidět kromě Šikmé věže i centrum, tak si v těchto dvou městech, nechte o den víc času, než jsme měli my. Letenky, včetně jednoho kufru navíc a všechny přejezdy nás dohromady vyšly na 1500 Kč. Na to, že jsme výlet plánovali asi jen měsíc dopředu a jeli jsme v polovině června, kdy už začíná sezóna, tak jsem byla s cenou spokojená. Pokud se budete mým výletem inspirovat dám Vám pár tipů, jaké místa v Bologni, Florencii nebo Pise rozhodně nevynechat.

Bologna

V den příletu jsme ještě dopoledne neměli ubytování a zavazadla jsme museli tahat sebou. Vydali jsme se proto do Muzea moderního umění MAMbo, kde jsme mohli využít boxy na zavazadla zdarma. Už jsme měli připravené 4 eura na zlevněný vstup, ale sympatická paní na recepci nám řekla, že jestli ji ukážeme ISIC, tak nás pustí zdarma – milé překvapení. Nikdy jsem v muzeu moderního umění nebyla, proto bylo pro mě všechno zvláštní, ale moje spolucestující – milovnice umění byla nadšená.

Muzeum moderního umění MAMbo

Poté jsme se ubytovali a vydali se poznávat centrum. Bologna je docela malé město, avšak centrum je krásné a dá se v pohodě projít za jeden den. Nebudu Vás zatěžovat historickými fakty, ale rovnou Vám dám tipy na krásná místa.

Le due Torri

Miluju výhledy, a tak pro mě byly v Bologni naprostý top dvě věže – Le due Torri stojící přímo uprostřed historického centra. Všude na internetu píšou, že jsou věže zavřené, ale opak je pravdou. Vstupenku, stojící jen 3 eura si můžete zakoupit online nebo ve „welcome pointu“ vzdáleného jen pár kroků od samotných věží. Dále se v centru Bologni můžete podívat na Palazzo d`Accursio, Palazzo Re Enzo, před ním stojící Fontana del Nettuno, Piazza Maggiore s dominantní Basilica di San Petronio a mnohé další památky, ale já jsem se snažila vyzdvihnout jen ty, které mě samotnou zaujaly.

Basilica di San Petronio

V Bologni rozhodně nemůžete vynechat boloňské špagety. Na opravdu výborné si můžete zajít do restaurace Polpette e Crescentine, kterou najdete na trhu Mercato delle Erbe. Další domácí těstoviny jsme si dali přímo pod Le due Torri v restauraci Bottega Portici, kde přes prosklenou stěnu vidíte i samotnou výrobu těstovin.

Florencie

Florencie jedním slovem? Prostě jen WOW! Neříkám, že Bologna není krásná, ale Florencie slovo krása povýšila úplně na jiný level. Nejkrásnější stavbou, jakou jsem kdy viděla je bez pochyb Cattedrale di Santa Maria del Fiore spolu se zvonicí Campanile di Giotto, stojící hned vedle. Na náměstí Piazza del Duomo se dále nachází křestní kaple Battisterio di San Giovanni a právě jeden ze vstupů do této kaple se nazývá Rajská brána – Porta del Paradiso, ta je celá pozlacená a najdete na ni biblické výjevy. Dále jsme procházeli přes Piazza della Signoria, kde najdete stejnojmennou fontánu jako v Bologni – Fontana del Nettuno, desítky soch, mezi nimi i slavnou sochu Ercole e Caco nebo repliku sochy Davida, stojící před opevněným palácem ze 13. století – Palazzo Vecchio.

Piazza della Signoria
Palazzo Vecchio
Galleria degli Uffizi
Socha Leonarda da Vinciho

Doslova za rohem stojí muzeum umění Galleria degli Uffizi i když nemáte koupený vstup, jděte se podívat alespoň před ní, kde najdete další krásné sochy slavných osobností, jako je například Leonardo da Vinci, Donatello nebo Michelangelo Buonarroti. Naše trasa pokračovala přes středověký most Ponte Vecchio, kde jsou zlatnické obchůdky již z 16. století.

Ponte Vecchio
Cattedrale di Santa Maria del Fiore

Dále jsme šli podél řeky Arno, pak jsme zatočili doprava, vystoupali pár desítek schodů a ocitli jsme se na nejkrásnějším místě ve Florencii – Piazzale Michelangelo. Je to vlastě malé náměstíčko, kde se nachází kavárna, ale to hlavní je ten výhled. Odtud uvidíte na skoro všechny památky, které jsme při naší cestě viděli zespoda. Hlavním hřebem je však stále Cattedrale di Santa Maria del Fiore. Tady jsme jen seděli, kochali se výhledem a relaxovali.

Piazzale Michelangelo
Galleria dell`Accademia
Socha biblického Davida od Michelangela Buonarrotiho

Druhý den jsme se vydali za kulturou a pak také do obchůdků, kterých najdete na každém rohu spoustu. Měli jsme rezervované vstupenky do Muzea umění Galleria dell`Accademia, rezervaci udělejte raději s větším předstihem, protože my jsme se tam dostali jen tak tak. Kromě desítek obrazů a stovek byst zde stojí 4 metrová socha, která nese označení jako jedna z nejlepších sochařských vyobrazení mužského těla v renesančním stylu – a to socha biblického Davida od Michelangela Buonarrotiho. Nejdříve byla socha umístěna u vchodu do Pallazza Vecchio, poté byla přesunuta do muzea umění a na původním místě nyní stojí její kopie. Návštěvou Davida naše návštěva Florencie končí a my se nyní vlakem přesouváme do Pisy.

Pisa

V Pise určitě není jen Šikmá věž, ale my jsme to takhle pojali, a zbytek dne jsme ještě strávili u moře. Šikmou věž jsme tedy navštívili ještě večer, kdy tam nebylo tolik lidí. Stihli jsme vyfotit onu originální fotku, jak podpíráme věž, aby nespadla. Vydali jsme se tam pak ještě dopoledne, ale přes ty stovky lidí, jsme nevyfotili ani jednu hezkou fotku. Věž byla vychýlená o 5 metrů, ale mezi lety 1990 a 2001 probíhaly záchranné práce a vychýlení snížili na 4 metry, kdy už opět může být otevřená pro veřejnost.

Piazza dei Miracoli

Na Piazza dei Miracoli, kde se Šikmá Věž nachází, leží ještě křestní kaple Battisterio di San Giovanni a středověká katedrála Cattedrale di Pisa. Celé náměstí bylo prohlášeno za kulturní památku Světového dědictví UNESCO. V centru města najdete určitě desítky dalších památek, ale na ty nám už bohužel nezbyl čas.

Z Pisy k moři

Na půl den jsme se chtěli jet k moři a hledali jsme vhodné místo. Nakonec jsme vybrali městečko Viareggio, kam se vlakem z hlavního nádraží v Pise dostanete za 15 minut a necelé 4 eura. Jen Vás upozorním, že většina pláží je soukromých a musíte si lehátka a slunečníky pronajmout asi za 5 euro. Veřejná pláž je úplně bokem a je hodně malinká, nám to ale na těch pár hodin stačilo, a i tak jsme se stihly ještě ten poslední den pořádně spálit. Tímto náš výlet končí a budu ráda, když se alespoň v nějakých bodech budete naší cestou inspirovat.

Budu se těšit příště.

Výhodné ubytování můžete zkusit výběrem některého ze stovek hostelů, hotelů nebo apartmánů, které najdete na tomto odkazu.

Výhodné letenky můžete snadno vyhledat ZDE.

Cestovní pojištění na cesty s 50% slevou a nejvyšším krytím najdete na tomto odkazu.

Booking.com
Mohlo by se vám také líbit